HTML

Lelketlen Béka

Egy Dharma mind fölött!

Friss topikok

Túllépni a három birodalmon

2010.03.30. 23:48 Astus

Három lépés, három akadály, három meditációs téma.

Az érzelmek irányítanak, beszíneznek, átalakítanak mindent. Ami tetszik, azt szeretem. Ami nem tetszik, azt utálom. Aki unalmas, azt elkerülöm. Aki izgalmas, ahhoz közel kerülök. Ezek az érzések, benyomások, amik a világot színessé, széppé, vagy épp rondává teszik. Látni, hogy a minőségeket mi adjuk, ezzel megszabadulunk jótól és rossztól.

A gondolatok meghatároznak, lerögzítenek és világossá teszik a dolgokat. Eleve az, hogy dolgokat fogunk fel, egy gondolat. Ha valami létezik, akkor azt létezőnek gondoljuk. Ha valami nem létezik, akkor azt nemlétezőnek nevezzük. Lét és nemlét, van és nincs, külső és belső - ezek mind a fogalmi eszközeink és korlátaink. Látni, hogy itt csak tartalmatlan nevekről van szó, így megszabadulunk a kettős látástól.

A csendes tudat természeténél fogva mozdíthatatlan. Bármi történik is, sosem érinti. Nem született és nem múlik el soha, a tiszta szabadság korlátlanul jelen van. Semmit sem kell tennünk ahhoz, hogy kötetlenül időzzünk, a képzet nélküli birodalomban a nyugalom örök és felfoghatatlan. Látni, hogy mozdulatlanság és mozgás szétválaszthatatlan, többé nem ütközünk semmilyen nehézségbe.

8 komment

Címkék: meditáció gyakorlás módszer éberség

A bejegyzés trackback címe:

https://dharma.blog.hu/api/trackback/id/tr181882811

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

plumbeus 2010.03.31. 15:57:48

De facto ütközhetünk csak a nem ööö felfogás és olyasmi miatt az nem szenvedés nem?
Bár nekem az is tetszene hogy akkor a terülj terülj asztalka van, de az nincs vagy én legalábbis még nem találkoztam vele.

Nem tudom mi van a tudat teremtésével. Mivel üres a kérdést is értem is meg nem is, hogy mi az és mit teremt. Mivel üres hogy hogy mi az és ilyesmi.

Astus 2010.03.31. 16:02:22

Ha ez kérdés volt, akkor nem értem. Ha csak megjegyzés, akkor egészségedre, de akkor sem értem. :)

plumbeus 2010.03.31. 18:33:38

@Astus: "Astus 2010.03.30. 20:48:25
Érted, hogy mi az a tudat, s mi az, amit teremt? Csak mert ezt érdemes először letisztázni, mielőtt vad következtetésekbe kezdünk. "
A másik témában.

mire itt mondom:

Nem tudom mi van a tudat teremtésével. Mivel üres a kérdést is értem is meg nem is, hogy mi az és mit teremt. Mivel üres hogy hogy mi az és ilyesmi.

Na hát akkor addig hogy nem tudom mi van a tudat teremtésével szerintem már érted:)
Azt sem értem mit kell teremtéssel fogalkozni, akármi akárhogy teremtődik úgy is mulandó és szenvedésteli amihez nem kell ragaszkodni és nm kell rá vágyakozni. Hogy mi hogy teremtődik az nekem mindegy vagy ne legyen?:)

Astus 2010.03.31. 20:30:52

@plumbeus: Ez egy másik megközelítési mód, nem olyan, mint a théraváda, vagy a madhjamaka, ez inkább jógácsára-tathágatagarbha vonal. De ha neked így kusza, nem kell aggódni miatta.

Astus 2010.03.31. 21:05:54

Ja, hozzáteszem, pont ez a bejegyzés a három pontban világossá teszi az egészet gyakorlati formában, hogy mit jelent a tudati teremtés.

plumbeus 2010.04.01. 14:17:50

@Astus: Hát neked biztos világossá. A tudat teremti a szenvedést? És akkor a buddha- tudat meg teremti a nem szenvedést? Na hát tőlem.:)

A Nikk 2010.04.01. 16:57:01

nagyon jó beírás, köszi!

plumbeus 2010.04.01. 18:15:50

@Astus: Ja ezt a fentebbit most vettem észre azt látom hog másik meg nem is aggódok csak a tudás szomj (!) ugye HAHAHA
süti beállítások módosítása